Dag 4.... Shit explained.... - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu Dag 4.... Shit explained.... - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 4.... Shit explained....

Blijf op de hoogte en volg Ben & Annemarie

14 September 2012 | Vietnam, Hạ Long

Goedemiddag/avond,

Gisteren hadden we jullie geupdated over ons voornemen om geen Vietnamese koffie meer te drinken... Vanochtend hebben we ontdekt waarom.... Tijdens onze looptocht vanochtend door de stad, kwamen we een uitgebreide koffiewinkel tegen en daar maar eens gevraagd waarom dat bruine goedje hier zo afwijkt van ons Nederlands bakje... Nu blijkt dat een hoop Vietnamese kofiie zgn Weasel koffie is, OK dat zal we,zal wel een merk zijn ofzo, maar de uitleg is iets anders.

Blijkbaar voeren die Vietnamezen hierbij blijkbaar wezels met koffiebonen, die vervolgens de wezel passeren en er aan de achterkant weer uitkomen. Dan worden ze gescheiden van de andere onderdelen die het lichaam verlaten.(weet niet of ze gewassen worden) en daarna zijn dat de bonen waar ze koffie van maken. We hebben staan ruiken boven zakken met wezel gepasseerde bonen en inderdaad die specifiek geur kwam boven. Goed voor een reden te meer om dit maar even te laten staan. (dit is echt geen broodje aap verhaal, kijk maar op internet)

Ook hadden wij jullie gisteren bericht over een culinair hoogtepunt voor Vietnamezen. Gij zijt gewaarschuwd bijgaande foto kan voor kinderen en mensen met een zwakke maag te confronterend zijn.(weet nu zeker dat ze hier geen PvdD hebbben).

Vanmiddag met Kim III (geen idee hoe de man heet) in een 5 uur lange rit dwars door noord vietnam gereden en terecht gekomen in Ha Long, bij de welbekende baai met rotsen, morgen gaan we dan een boottocht maken.

Aangezien we nu aan de kust zitten is het aanbod van seafood hier overdadig, en in het restaurant vanavond kan je gewoon je schelpdieren danwel vis aanwijzen... Was best wel llekker en met een woordenboek kom je een heel eind als de hele bedienende ploeg aan je tafel staat, vriendelijk lacht en geen woord engels verstaat. Was wel vermakelijk.

Bijgesloten een paar foto's van vandaag. Morgen hopelijk wat mooie kiekjes.

Groeten vanuit een lekker warm Ha Long (28-35 oC)

• 14 September 2012 - 18:15

Marco:

Ziet er leuk uit, die opgezette varkentjes! Om de een of andere reden schijnt vlees of vis daar volgens hen niet te bederven. Tip: Al eet je in een net uitziend restaurantje, de keuken kan nog steeds een hoog scooter gehalte hebben...
    Veel plezier en verwondering gewenst!

• 16 September 2012 - 20:11

Kiek:

Jammer dat ze de Nuroc Man niet meer hadden in het restaurant, is wel een hoogtepunt op de menulijst hoor !
    en de koffie dan...ooit geweten waar D.E voor staat ???( niets Douwe Egberts..) Door Ezel...

Veel plezier daar !