Dag 3... Taal uitdagingen... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu Dag 3... Taal uitdagingen... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 3... Taal uitdagingen...

Blijf op de hoogte en volg Ben & Annemarie

13 September 2012 | Vietnam, Hanoi

Na een goede nachtrust en een amerikaans ontbijt (!!) werden we opgehaald door de chauffeur met een giga 4 Whee drive ( later bleek dit wel nuttig te zijn) die luisterde naar de naam Kim... Goed de conversatie ging iets verder dan gisteren, de woorden yes en no werden in de goede volgorde gebruikt. Hij heeft ons langs een aantal bekende highlights gereden waar we de nodige kennis van de geschiedenis van Vietnam hebben opgedaan. ( die Ho Chi Mingh was inderdaad wel een speciale...)

De lunch hebben we inderdaad bij een rasechte vietnamees gedaan... Eentje gekozen waar een hoop autochtonen zaten, was de kans op iets verkeerd kleiner. Inderdaad goed spul ( zie foto) en voor 4 € waren we klaar.

De middag hebben met Kim rond Hanoi gereden en een paar mooie pagodes bezocht. (dit heeft geleidt tot een overdaad aan altaars en boedha achtge beelden, kunnen we voorlopig even niet meer zien....) Echter de wegen buiten Hanoi zijn van een kwaliteit waar je met een normale auto echt binnen twee kilometer je uitlaat kwijt bent. Dus de hoge SUV ding waa niet een verkeerde keus van Kim. Door kleine dorpjes heen gereden, met echt een beeld van 150 jaar terug in de tijd. ( maar ze hebben wel allemaal een iPhone...).

Vanavond in de stad gegeten, waarbij we plechtig hebben afgesproken dat we geen vietnamese koffie meer drinken. We hebben een zestal pogingen gedaan ( Koud/warm) maar spul is echt niet te drinken. Zo sterk als een dubbele espresso met daaraan nog een theelepel Buisman toegevoegd... Zo donker als motorolie, en het schuimt soms ook... ( zie foto).

Nu even wat slapen, morgen nog even kijken in de stad ( we hadden vanochtend een culinair hoogtepunt op de markt gezien, gaan we even een foto van maken. Daarna met een nieuwe Kim naar Halon bay voor een boot/zeiltocht...

We houden jullie op de hoogte...

• 13 September 2012 - 19:03

EEvera:

O Annemarie, altaars kijken dat moet voor jou geweldig zijn!