Dag 18...Basic work and lovely dunes - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu Dag 18...Basic work and lovely dunes - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 18...Basic work and lovely dunes

Door: BA

Blijf op de hoogte en volg Ben & Annemarie

29 September 2012 | Vietnam, Mui Ne

Goed zoals gisteren gemeld , zijn we vandaag op de scooter naar de Dunes gegaan. (na s'ochtends eerst even hard lopen op het strand en ontbijten)

Op weg naar de dunes,kwamen we langs een afslag naar het strand. Daar aangekomen werden we geconfronteerd met de basics of life. In een heel klein vissersdorpje, zagen we hoe ze de oogst van scallops en clams, werd verwerkt, eerst openen en het verwijderen van de scallop. De andere ploeg zorgt voor het schoonmaken en sorteren van de beestjes. De salarissen hier liggen in de buurt van 2 euro per dag.. (zie foto's)

Daarna doorgereden naar de red dunes, waar we een vietnamees meisje hebben ontmoet van ongeveer 9 jaar. Zij sprak Engels op een niveau wat we al weken niet meer hebben gehoord. Doorvragend aan haar, blijkt dat zij doordeweeks thuis is (geen geld om, school te betalen),maar op zaterdag en zondag naar school gaat voor Engels en vietnamees. We vroegen ons af wat de achtergrond van dit verhaal nu eigenlijk is, toekomst van het meisje of een andere inkomstenbron voor het gezin.

De red dunes waren prachtig, (zie foto''s) daarna door gereden naar de white dunes, over de D176. Geen spoortje asfalt, wel kuilen en stenen. Was wel een avontuur. (zie foto).

Terug gereden naar Muii Ne, en in de zee gesprongen.(zeer sterke onderstroom, niet echt een succes). Nog een rondje hard gelopen, en toen lekker douchen, en toen op weg naar eten.

Restaurant had BBQ Baraccuda op het menu staan, leek mij lekker om te proberen en inderdaad stevig visje, goede smaak. (maar zal nederland nooit bereiken denken we).

Vervolgens langs een de vele Spa and Massage tenten gelopen, en kregen we een aanbod dat we niet konden weigeren (fuil body and foot 75 minuten) voor 8 US $ per persoon.

Gedaan en we moeten zeggen, heel goed. Nooit geweten dat er zoveel spieren aan en rondom je botten zitten. Goede ervaring, Annemarie wil morgen weer....

Nu lekker slapen en geen echte plannen voor morgen...

Groetjes

• 29 September 2012 - 06:33

Kiek:

Gaaf hoor, die diuinen ! Smaaktie die baraccuda naar tonijn ? Zp ja...uitvoeren die hap !!