Dag 15...Darmflora even vervangen... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu Dag 15...Darmflora even vervangen... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 15...Darmflora even vervangen...

Door: BA

Blijf op de hoogte en volg Ben & Annemarie

25 September 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Goed lekker gegeten gisterenavond en op tijd naar bed ivm vroeg opstaan. Echter toen werd onze nachtrust lichtelijk verstoord door het feit dat iets wat we hadden gegeten dat bij beide de darmflora om zeep had gebracht.....
(misschien wel die Elephant Ear fish, of gewoon iets anders...)

Goed dus vanochtend in alle vroegte opgestaan en een licht ontbijtje genuttigd, was wel erg jammer omdat er een buffet stond met de meest heerlijke dumsum, visjes, vleesje, soepjes etc.

Kim XI was stipt op tijd en bracht ons naar de haven voor een tour met een jonk naar de drijvende markt van Cai Rang. Inderdaad Jonk voor ons alleen, een beetje beschamend. Daar aangekomen, tussen de bootjes door laverend en veel foto's maken. Echt heel veel boten met groente en fruit die onderling handel drijven (niet voor de consument, wel voor de handelaren, dus eigenlijk een grote Makro op het water). Was wel erg leuk. Men neemt een boot hangt daar een door diesel aangedreven lange Philips Mixer aan,laad de boot vol met ananas, banaan, sweet potato, melon, rambouktans, lychees etc en dan lekker kris kras door elkaar heen varen en business doen.

Terug varend mocht ik het stuur van de boot van onze kapitein Lu Pin overnemen, wat een hakke puf ellende, een stuur wat Lu Pin uit een oude vrachtwagen had gesloopt, en waar je echt als een gek aan moest trekken om die boot een andere richting heen te krijgen.

Bij terugkomst in Can Tho stond vriend Kim XI weer klaar en heeft ons terug naar HCM gebracht. Gaat het onderweg toch een partij regenen, afvoer capaciteit riool, nul komma nul. Dus binnen de kortste tijd staan die straten blank, vrachtwagens denderen gewoon door en al die arme vietnamesen op hun scooters werden dan ook regelmatig op een volledige waterval van een passerende vrachtauto getrakteerd.

Onderweg gegeten in een soort vietnamese versie van een Alberts Corner, nog een beetje voorzichtig aangedaan, om de nieuwe Ecoli een kans te geven de darmen opnieuw te bevolken.

In HCM was het weer een beetje beter, en hebben we de laatste souveniers gescoord. ( op de markt,een beetje onderhandelen, altijd leuk...).

We hadden besloten om maar naar een Frans restaurant te gaan om even geen garnalen, vis, noodles en rijst naar binnen te stampen. Tent opgezocht (speciaal aanbevolen in onze reisgids), nou mooi niet. Pand was er nog wel, maar die was zeker al een jaar dicht. Toen maar belandt in Ciao Bella, een Italiaanse tent in HCM. Nu heb ik niet heel veel met Italiaanse restaurants buiten Italie,maar dit was echt goed en leuk. We zaten net aan tafel komt er een rechtstreeks uit Parma ge-exporteerde Itialiaan op ons af, zet twee glazen koele presseco neer en een bord antipasta. Welkom in mijn restaurant was de uitnodiging....
Vooraf met geitekaas gevulde Aubergine bloemen en dan gefrituurd., samen met een goede caeser salad, gevolgd door een lekker pasta met zeevruchtjes. Glaasje koele Chianti erbij....
Kopje koffie (ja eindelijk weer eens een normale koffie) en daar kregen we nog een lekker glaasje limoncello bij.

Bij het afrekenen, kreeg annemarie nog een armband gemaakt van zeer sterk ruikende bloemetjes omgedaan)..

Leuke tent en gedurende de avond ook afgeladen.(veel expats).

Goed na afgelopen weken onze reisgids (ANWB Reiz & Wereldreisgids, echt heel goed !!) tot onze dagelijkse handleiding te hebben gebruikt en inderdaad veel te hebben geleerd en gezien, gaan we morgen naar de kustplaats Mui Ne, waar we tot zondag avond iets minder actief gaan doen. (ons kennende komt daar toch niets van , en zullen we wel een scooter gaan huren). Je schijnt daar je kunnen zandduin surfen, en skieen, wie weet.

We houden jullie op de hoogte

• 25 September 2012 - 20:14

Opa:

Beste Annemarie en Ben,
    Hier een reactie uit een stormachtig Nederland. Het was de eerste herfststorm. Het heeft goed te keer gegaan. Bomen omgewaaid dus het was goed raak. Bij jullie zal de temperatuur wel anders zijn. Uit jouw verslag kwam naar voren dat Ben en Annemarie iets verkeerd heb gegeten. Maar 1 troost hebben jullie, ik ben ook behept met het zelfde leed, maar ik heb een middel gebruikt en nu lijk ik wel een wandelend riool..
    Maar goed, ik hoop dat jullie weer snel beter gaan worden. Verder heb ik geen nieuws. Wel de laatste verslagen gelezen. Met mamma gaat het ook goed; zij had buikgriep en dat is bijna weer beter.
    Groeten, in afwachting op de volgende verslagen! Nog veel plezier en een gezonde vakantie.
    Pa.

• 26 September 2012 - 15:05

Brigitte Groen In 't Woud:

Jeetje Annemarie (en Ben),wat een belevenissen maken jullie mee!
    Heerlijk om jullie reisverslagen te lezen, als we dat, met z'n allen, op het werk doen liggen we geheid in een deuk!

Maar Dana heeft ontdekt dat we het ook thuis kunnen lezen, dus vandaar dat ik nu eens kan reageren, op het werk lukte dat niet echt.

Ik denk dat jullie een fantastische reis hebben gehad als ik het zo lees!
    Geniet nog even lekker een paar dagen en dan.......