Dag 5.... Echt mooi..... - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu Dag 5.... Echt mooi..... - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ben & Annemarie Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 5.... Echt mooi.....

Blijf op de hoogte en volg Ben & Annemarie

15 September 2012 | Vietnam, Hạ Long

Vanochtend vroeg uit de veren (06.00 uur) omdat we om 07.30 uur de boot voor onze tocht door de Ha Long Bay moesten halen. Kim IV heeft ons naar het de haven vervoerd, waar we de tickets konden kopen (4 Euro per persoon).

Vervolgens werden we naar het einde van de pier gedirigeerd en daar lag zo'n chinese jonk (zeilen opgevouwen,hakke puf hakke puf) waarop wij mochten plaats nemen. Aan boord een kaptein (in ieder geval iemand die de baas speelde),twee andere lui en een serveerster...

De boot biedt plaats aan zo'n 40-50 man en wij dus wachten op onze medepassagiers. Echter na 5 minuten gingen de trossen los en waren wij dus de enige aan boord.... De Serveerster ging direct koffie (nee dus) en chinese thee serveren.

De tocht die we daarna hebben gemaakt door de bay was inderdaad erg indrukwekkend. Het gebied met 1969 uit het water stekende bergen met hele steile wanden) toveren een landschap wat echt bizar is. Soms krijg je van die Jurrasic Park beelden op je netvlies, of van mistige beelden uit de Lord of the Rings. Het gebied is dan ook terecht een Unesco wereld erfgoed. Je vaart met de jonk tussen die bergen door, ziet dan mensenn die leven op wat je volgens ons watercaravans mag noemen.

Tijdens de rondvaart, werd er nog aangemeerd op een van eilanden waar je dan een giga grote (druipsteen) grot kon bezoeken.
Op terugvaart naar de haven, kwam de serveerster langs met de mededeling dat de lunch klaarstond... Inderdaad een netjes gedekte tafel in de kajuit, met daarbij een lunch met vietnamese loempia's, mais soep,gevulde krabben, vers gegrilde gamba's, een of ander vis, die niet konden thuis brengen, sate's, groenten en natuurlijk een overdadige hoeveelheid rijst.. We voelden ons erg bezwaard daar met zijn tweeen te eten...Maar het was wel heel lekker.... (uiteindelijk koste al dat eten en drinken ons 8 euro)

We hebben een aantal foto's van de trip toegevoegd.

Daarna met Kim IV terug gereden naar Hanoi, en onze hotel weer betrokken. In de avond door de stad geslenterd,en toen kwamen er achter dat de drukte deze week, niets in vergelijking is met de zaterdag avond. Complete waanzin, ik snap niet dat mensen daar hun kinderen kunnen en willen opvoeden. Omdat dit onze laatste avond in Hanoi is zin we bij de Green Tangerine gaan eten, een soort van Franse chef die fusie koken doet met Vietnamees. Was echt geweldig... Plaatjes toegevoegd.

Zometeen een beetje slapen, wat na 't zonnetje op de rode plekken smeren en dan gaan we morgen door naar Hue.

We houden jullie op de hoogte

• 15 September 2012 - 16:54

P.J. En Irene:

Hee vakantiegangers,

Erg leuk om te lezen wat jullie meemaken in het verre oosten.
    De foto's van jullie piraten avontuur houden we wel even tegoed want deze zaten er niet bij.
    Wat er beschreven wordt is typisch weer iets voor jullie.
    Met z'n tweeën op zo'n cruiseschip enzo.
    Geniet ervan en laat ook ons verder mee genieten met deze reis verhalen.
    Groetjes P.J. en Irene.

PS. doe Kim de groeten van ons.

• 15 September 2012 - 16:58

P.J.:

Hee luitjes,

Sorry maar heb de foto's toch gevonden.

Groetjes

• 15 September 2012 - 18:56

Elvera:

En de druipsteengrotten op de normale manier kunnen verlaten?

• 15 September 2012 - 22:50

Marianne Heij:

Wat leuk, naar Vietnam. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de reisorganisatie die al die Kim's in dienst heeft. Leuke foto's. Beelden komen ons wel bekend voor (wij hebben in Thailand rondgetoerd).
    Het verhaal van met z'n tweeën op de boot herkennen wij ook. Bij ons was het een trekking en onze groep bestond uit 2personen en de gids. voor onze hele groep werd een feestavond georganiseerd in het dorpje waar wij hebben overnacht. En op de laatste dag werden door alle dorpsbewoners de snuisterijen uitgestald. We waren tot niets verplicht, maar je voelt je wel heeeel opgelaten.
    Veel plezier, we zullen jullie avonturen verder volgen. wij zijn weer thuis, en beschikken weer fulltime over internet. Groet Nico en Marianne

• 16 September 2012 - 12:18

Hanneke Boere:

Hallo luitjes,
    Hoe gaat het daar in het oosten. Is het er warm of heet. Jullie maken ook wel bijzondere dingen mee. Ik heb net al jullie verslagen zitten lezen en de foto's bekeken. Nu geniet er nog maar van en tot over een tijdje.
    Liefs Hanneke

• 16 September 2012 - 20:15

Kiek:

Waaaat 8 euro ???? Exporteren die lunches !!
    Weg met het broodje kaas en een soepje in het bedrijfsrestaurant...we gaan voor lunchroom Ha Long Bay

Geniet nog even verder !!